Vyplatí se kupovat věci ve výprodeji?

Jednou z oblíbených strategií obchodů, které se chtějí zbavit zboží, které se hůře prodává, je nabídnout jej ve výprodeji Promotextilie.cz za sníženou cenu. Tato taktika obvykle přiláká větší množství lidí, a tak se často stává, že dříve neprodávané zboží doslova mizí z regálu. Je pravdou, že zákazníci to vidí jako velmi dobrou koupi. Koneckonců dostanou […]

Jednou z oblíbených strategií obchodů, které se chtějí zbavit zboží, které se hůře prodává, je nabídnout jej ve výprodeji Promotextilie.cz za sníženou cenu. Tato taktika obvykle přiláká větší množství lidí, a tak se často stává, že dříve neprodávané zboží doslova mizí z regálu. Je pravdou, že zákazníci to vidí jako velmi dobrou koupi. Koneckonců dostanou onen výrobek za často mnohem nižší cenu, než byla ta původní. Je tedy jasné, že na něm ušetří peníze. Ovšem to, zda je to pro ně skutečně tak výhodné, je už jiná otázka.

\'nápis

Pravdou totiž je, že obchody toho chtějí prodat co nejvíce, a chtějí od lidí získat co nejvíce peněz. Z tohoto pohledu tedy nedává příliš smysl, že by své produkty zlevňovali. Proč to tedy dělají? Důvody jsou obvykle dva. Tím prvním, již zmíněným, je snaha prodat zboží, o které není takový zájem. Zde je však otázkou, zda jej skutečně potřebujeme, pokud jsme si jej nekoupili dříve. Nepřicházíme tak ve skutečnosti zbytečně o peníze? Nad tím je rozhodně dobré se zamyslet.

různé druhy slev

Druhý důvod je pak o něco méně patrný. Velké slevy přilákají do obchodu více lidí, a ti si většinou koupí nejen onu zlevněnou věc, ale také mnohé další. Ve skutečnosti tak utratí více peněz, než kdyby daný obchod vůbec nenavštívili, čímž prodejci opět stoupnou zisky. Jak se tedy ukazuje, to, že je někde sleva, ještě ani zdaleka neznamená, že při nákupu skutečně ušetříme. Abychom této příležitosti opravdu využili, je potřeba kupovat danou věc pouze tehdy, pokud ji opravdu potřebujeme, a při návštěvě obchodu nekoupit již nic jiného.

Jistě, zdá se to jako poměrně jednoduchá poučka, avšak možná váš překvapí, jak těžké je se jí řídit. Zvláště když obchody dělají vše pro to, aby nám celou věc ještě ztížily. Proto bychom neměli podléhat marketingovým akcím, nýbrž používat vlastní rozum. To je jediný způsob, jak doopravdy ušetříme.